четвъртък, 27 септември 2012 г.

Кулинарно-творческо ателие "Японска Кухня" и Салата от краставици в японски стил

Имах удоволствието да присъствам на събитие, организирано от представителството на Kikkoman в България - Кулинарно-творческо ателие "Японска кухня" .
Идеята беше да се запознаят посетителите с продуктите на Киккоман -различни видове соеви сосове и тяхното приложение.
Във Фейсбук има достатъчно информация за събитието и хубави снимки.
Освен това има и много хубав блог за японска култура, рецепти, чаена церемони - http://www.oishii-cuisine.com/ 

Като начало мисля, че успях да "прихвана" салатата  от краставици в японски стил.
Освен мен, домочадието също я одобри. 

Продукти:
1 голяма краставица
около 150 гр. кълнове от китайско зелено бобче (малка кутийка кълнове)
2 стръка пресен лук
3 стръка копър
3 стръка магданоз
1 супена лъжица горчица
2 супени лъжици оризов оцет
2 супени лъжици зехтин
2 супени лъжици бяло вино
соев сос на вкус
сол, ако има нужда

Приготвяне:
Краставицата се измива добре и се накисва във вода за около 15-20 минути. Така се възвръща свежестта й. Нарязва се на пръчици.
Пресният лук се нарязва на малки парченца.
В купа се смесва с кълновете, лука и нарязаните наситно свежи подправки.
Приготвя се заливка от горчицата, оризовия оцет, зехтина и бялото вино.
Заливат се зеленчуците.
Салатата се подправя със соев сос на вкус.
При нужда се посолява леко с готварска сол.

Това е една много приятна салата, в която присъстват хрупкави кълнове и  свежа краставица.
 
Освен рецептата ми се иска да покажа и това, което мен лично ме впечатли.
Ето няколко вида соев сос. Има солен, по-малко солен, за риба и пиле и други. 
 Разбира се,  че имаше разни вкусни неща, приготвени в японски стил.
Най-много ми хареса приготвянето от любезните
г-жа Юзен Канеко и г-жа Миако Ноте на японски палачинки "окономи яки" и топчета от тесто с добавки "тако яки".
Ето снимки на палачинката:
Запича се от едната страна. Покрива се с тънки филийки месо по избор. Може да се сложат скаридки или риба.
Палачинката се обръща и отново запича.
Нарязва се на парчета и се сервира. Със соев сос по желание. Наистина е много вкусно.
Можете да видите рецептата в блога за японска култура.

Тако яки (ох, тези японски думи) на практика представляват топчета от тесто, в които поставиха  по една скаридка и парченца пресен лук. Запекоха ги в специален съд, направен от много дебел метал.
Обърнаха топчетата с нещо като шило. 

И на финала ето приятни деликатеси за дегустиране. Във фунийката се намира въпросната салата от краставици.
Когато ми дойде вдъхновението и направя японска палачинка, обезателно ще публикувам снимки на творението си.




4 коментара:

  1. А, сега де, заедно сме готвили и хапвали:):):)Беше ми интересно да разгледам и твоите снимки! Страхотна салатка! Наистина 1 към 1. А къде във фейса има още снимки, че аз не съм попадала на тях?
    На палачинката и аз съм се заканила:)и топките ми харесват, но не знам с какво да заменим този уред.
    Поздрави и приятни почивни дни!!!

    ОтговорИзтриване
  2. Много беше полезно ателието! Дано скоро да има нещо подобно пак! И този път да се запознаем! Поздрави, Вили

    ОтговорИзтриване
  3. Тия японски ястия ги разбирам направо колкото японския език. Много сложно и трудно ми изглежда всичко:)
    Подобна салата с краставици съм яла май в китайски ресторант, но не същата. Доста от съставките липсват в китайския вариант.
    Благодаря за споделените рецепти:)

    ОтговорИзтриване
  4. Кокона, ако се престрашиш някой път, пробвай тази салата.
    Тя е свежа, хрупкава и на практика няма странни за българския вкус продукти.
    Хайде отново да "накисна" сина ми Кирил, за създадения в мен интерес към японската кухня. Пробвала съм няколко ястия и много са ми харесали.
    Но нали всичко е въпрос на вкус. Съпругът ми например, не само не иска да ги опита, ами даже не ги и поглежда.
    Пожелавам ти успешна седмица.

    ОтговорИзтриване