сряда, 16 януари 2013 г.

Сладки Kikkoman YAKITORI с черен пипер

Завършвам проекта Kikkoman. Запознах се с различните видове соеви сосове и с оризовия оцет. Не съм специалист по храните, но като обикновен потребител мога да преценя, че са чудесни.
Представих рецепти за салата от краставица , оризова салата, супа, за пилешко и телешко месо, както и гарнитура от тиква.
Остана да представя и нещо сладичко за десерт. Както се казва, на сърце ми легна сос YAKITORI. След като го вложих в някои от представените рецептите, реших, че ще е вкусно, ако го използвам и в сладки. Вместо меласа, каквато нямам, марсала или там други подобни неща. Реших да направя не обикновени сладки, а по-пикантни - такива, каквито могат да се консумират с коктейли, вино или някаква друга напитка. Според вкуса на човека. Така че се престраших, направих и... съвсем честно, получих одобрението от домашните. 
През времето, когато пробвах продуктите Kikkoman те бяха "експерти-дегустатори", изтърпяха ме и аз им благодаря.
И ако си мислят, че завинаги приключвам със серията рецепти със соеви сосове , много се лъжат. Не се знае какво още ще ми мине през ума и кога точно ще ме споходи кулинарно вдъхновение.



Продукти:
70 гр меко масло
80 гр захар
140 гр брашно
1 яйце
4 супени лъжици Kikkoman сос YAKITORI
1 чаена лъжичка смлян черен пипер
3 супени лъжици какао на прах
1/2 чаена лъжичка бакпулвер
Ядки за украса
 
Приготвяне:
Маслото се разбива със захарта.
Добавя се яйцето и Kikkoman сос YAKITORI.
Всичко се разбърква добре.
Прибавят се брашното, бакпулвера, смляният черен пипер и какаото.
Омесва се и се получава меко, леко лепкаво тесто.
С навлажнени ръце се оформят топчета с диаметър около 3 см.
Поставят се на разстояние едно от друго върху тава, застлана с хартия за печене.
Върху всяко топче се поставя цяла ядка – орех, обелен бадем или лешник и леко се притиска.
Сладките се пекат в предварително нагрята до 1750 Целзий фурна, при включен вентилатор, за около 10 минути.
След изпичане стават с диаметър около 5 см.
Излизат 15 броя.
При тази дозировка се получават сладки, които са хрупкави отвън и с мека вътрешност.
След консумация в устата остава един много приятен пикантен привкус.
Сладките са много подходящи за леко бяло вино или розе.

12 коментара:

  1. а тия, дето обичаме червено вино ще може ли да ги мезваме?
    Много, много интересно предложение, Ели!
    Хвала на домашните ти! Сериозни хора са те!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Става, Пепи, да се мезват с червено вино и още как.
      През лятото ще ги пробвам с любимото ми коктейлче Мохито.

      Изтриване
  2. Интересна рецепта и много симпатични сладки са се получили, Ели! Като те обхванало вдъхновението, дано не те остави скоро - страхотни неща ти идват на ум! Преди известно време изпробвах едни сладки с черен пипер и на мен поне много ми харесаха, но капризите у дома не одобриха, та и не запазих рецептата. Освен пак да ги подложа на изпитание, пък дано този път не се усетят ;))
    Успешен ден ти пожелавам и прекрасно настроение!

    ОтговорИзтриване
  3. Благодаря, Ирма.
    Това с вдъхновението е много съмнителна работа.
    Обикновено го няма. Ама дано се появи отново.
    Пожелавам ти хубав ден.

    ОтговорИзтриване
  4. Eли, много интересно участие на соса в сладки !
    И всички рецепти с него са ти страшно сполучливи!
    Чудесно вдъхновение си имала!
    И ми се ще да го запазиш!
    Поздрави и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Похвала от кулинар като теб значи много за мен.
      Благодаря ти, Дани.

      Изтриване
  5. Много гот е това!На мен със сигурност ще ми харесат!Добра идея, Ели!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Продължавай да ме хвалиш и ще застанеш пред опасността да опиташ тези сладки. Хи.
      Благодаря ти, Йоли.

      Изтриване
  6. И моите поздравления, Ели,
    разгледах много кулинарни предложения и рецепти за проекта на Kikkoman!
    Определено ме впечатлиха някои от тях, но в "класацията" ми водят твоите сладки!
    Чудесни са, много би ми допаднал и леко пикантният вкус, за който споменаваш, а щом и твоето семейство ги одобрява ...
    Сърдечни поздрави и хубав петък, Диана

    ОтговорИзтриване
  7. Диди, благодаря ти от сърце.

    ОтговорИзтриване
  8. Знаеш ли, като правих проекта и аз много мислих за десерт, ама нещо не го измислих:):):) със сигурност ще направя нещо след време, защото изкушението е голямо. Любопитна съм да разбера вкуса. Страхотна идея, Ели, страхотно изпълнение ! Комплименти!

    ОтговорИзтриване
  9. Кате, благодаря за високата оценка.

    ОтговорИзтриване